![]()
آیتالله سید علی آقای قاضی یک چله زیارت عاشورا میگرفتند و آغاز آن را از روز عاشورا تا اربعین قرار میدادند
بسیاری از علماء و بزرگان و اهل معرفت بر گرفتن این #چله_زیارت_عاشورا تاکید دارند. بخصوص برای حوائج ویژه. شروع از روز عاشورا به مدت چهل روز ...
نکاتی که بزرگان توصیه میکنند:
۱. بهترین زمان، هنگام طلوع یا غروب آفتاب است. اما در سایر اوقات نیز منعی ندارد. البته اساتید بر یک زمان ثابت تاکید دارند.
۲. قرائت زیارت هنگام حرکت نباشد.
۳. مراقبت شود به جز اهل خانه کسی از چلهگیری مطلع نشود.
۴. از ابتدا حوائج خاص را در نظر داشته باشید.
۵. حتماً نماز زیارت پس از زیارت عاشورا اقامه شود.
۶. به خانوادهها نیز توصیه شود شروع کنند.
۷. اصل بر صد سلام است که البته با استناد به روایت منقول از امام هادی(ع) میتوان مختصرتر کرد. (درادامه این روش توضیح داده خواهد شد)
۸. مانعی هم ندارد که به طور معمول قرائت شود.
سستی و وسوسه و کسالت و ... ممنوع!!!
روش کوتاه منسوب به امام هادی(ع) در خواندن زیارت عاشورا با صد لعن و صد سلام
زیارت عاشورا را بخوانید، به صدلعن و صد سلام رسیدید اینگونه عمل کنید:
يك بار لعن را -اللهم العن اول ظالم...- ميخوانيد و فقط جملهي پاياني آن؛ "اللهم العنهم جميعا" را صد مرتبه تكرار مي كنيد.
و سلام را كه يك بار عرض مي كنيد، فقط "السلام علَي الْحسين و عليٰ عليِّ بنِ الحسين و علی اولاد الحسین و عليٰ اصحاب الحسين" را صد مرتبه تكرار كنيد
سند روایت: شفاء الصدور فی شرح زیارة العاشورا

شادگان ابتکار به نقل از ورزشمدیا: از مسائل فنی یورو 2024 که بگذریم، میرسیم به درددل میلیونها ایرانی که جمعهشب مسابقه حساس اسپانیا و آلمان را از شبکه سوم و با گزارش جواد خیابانی دنبال کردند. سالهاست که از این گزارشگر کهنهکار تلویزیون انتقاد میشود، اما عملکرد او در این بازی حتی از استانداردهای خودش هم فراتر بود.
خیابانی در این بازی رکورد اشاره به مطالب نامربوط را شکست، اسم داور را اشتباه گفت، بارها جامجهانی ۲۰۱۴ را به سال ۲۰۱۶ برد، سر گل اول اسپانیا حواسش به تصویر نبود و جا ماند و در ادامه به فوتبالیستهای داخلی تشر زد که بازی کردن را از ستارههای آلمان و اسپانیا بیاموزند. خب البته ایده بدی نیست؛ به شرط اینکه خودش هم کمی پای کار گزارشگران نامدار و حرفهای اروپایی بنشیند و تفاوت را ببیند! اوج شاهکارهای خیابانی در این شب، اما جایی بود که او دو دقیقه قبل از سوت پایان داور به اشتباه با تماشاچیان تلویزیونی خداحافظی کرد و رفت، آهنگ پخش شد، آلمان حمله کرد، ایستگاهی گرفت، کارواخال اخراج شد و تازه آقا جواد روی آنتن برگشت: «نه، انگار بازی هنوز تمام نشده!»
یادت هست دنبال کارهای بازنشستگیات بودی آقای خیابانی؟ چی شد پس؟!
با کسب بیش از شانزده میلیون رای؛
فوری: مسعود پزشکیان رئیس جمهور ایران شد
مسعود پزشکیان به عنوان نهمین رئیس جمهور ایران معرفی شد.

به گزارش "ورزش سه"، ساعتی پیش بود که رسما شمارش آرا انتخابات ریاست جمهوری به پایان رسید و در پایان مسعود پزشکیان با کسب بیش از ١۶ میلیون رای به عنوان رئیس جمهور جدید ایران معرفی شد.
نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم:
کل آرای شمارششده: ۳۰۵۳۰۱۵۷ رأی
مسعود پزشکیان: ۱۶.۳۸۴.۴۰۳ رأی
سعید جلیلی: ۱۳.۵۳۸.۱۷۹ رأی
میزان مشارکت نهایی: ۴۹,۸ درصد
v
![]()
۸ میوه که نباید در یخچال نگهداری شوند
کدام میوهها نباید در یخچال نگهداری شوند؟
نگهداری برخی میوهها در یخچال موجب میشود تا بافت آنها به صورت سفت و نرسیده باقی بماند و در برخی مواقع حتی سریعتر خراب شوند. در ادامه این بخش به ۸ میوه که نباید در یخچال نگهداری شوند، اشاره شده است.
۱- خربزه و طالبی
خربزه و طالبی از آن دسته میوههایی هستند که در یخچال بافت خود را از دست میدهند و زود خراب میشوند. برای نگهداری انواع خربزه و طالبی بهتر است آنها را در روی میز آشپزخانه و دور از گرما و فشار قرار دهید. به خاطر داشته باشید که قرار دادن خربزه در یخچال موجب کاهش آنتیاکسیدانهای موجود در آن میشود.
بعد از برش این میوه باید روی آن را با یک کیسه پلاستیکی بپوشانید و بعد آن را در یخچال قرار دهید تا میوه آب خود را از دست ندهد. بهتر است بعد از برش دادن خربزه و طالبی حداکثر تا ۳ روز بعد از آنها استفاده کنید.
۲- هندوانه
هندوانه نیز درست مثل انواع خربزه و طالبی باید قبل از برش، در پیشخوان و بیرون از یخچال نگهداری شود. قرار دادن هندوانه در یخچال موجب میشود تا این میوه سریعتر خراب شود و طعم و بافت خود را ز دست بدهد. بعد از برش دادن هندوانه باید آن را در یک ظرف بریزید یا با کیسه پلاستیکی بپوشانید و در یخچال بگذارید.
۳- موز
موز از آن میوههایی است که اگر در یخچال بماند، زودتر سیاه و خراب میشود. این میوه گرمسیری نسبت به هوای سرد حساس است و برای این که طعم و بافت خود را حفظ کند، باید در دمای اتاق نگهداری شود. قرار دادن موز در یخچال موجب سیاه شدن پوست آن میشود و در این شرایط بهتر است از موز برای تهیه دسر و اسموتی استفاده کنید.
۴- انبه
انبه یکی دیگر از میوههای گرمسیری است که بهتر است در پیشخوان آشپزخانه نگهداری شود. قرار دادن این میوه در یخچال موجب میشود تا سریعتر سیاه و خراب شود و کیفیت خود را از دست بدهد. زمانی که انبه به خوبی رسید و نرم شد، میتوانید آن را در یخچال بگذارید و در سریعترین زمان ممکن مصرف کنید.
۵- مرکبات
شاید عجیب به نظر برسد، اما مرکباتی مثل لیمو، پرتقال، گریپ فروت و لیمو ترش نباید در یخچال نگهداری شوند. این میوهها پس از چیده شدن به رسیدن ادامه نمیدهند و نگهداری آنها در محیط بیرون از یخچال موجب افزایش ماندگاریشان میشود. برای نگهداری مرکبات باید آنها را در آشپزخانه و دور از فشار و گرما قرار دهید.
۶- آناناس
آناناس یک میوه گرمسیری است و میوههای گرمسیری نباید در یخچال نگهداری شوند. این میوهها در دمای اتاق به رسیدن ادامه میدهند و طعم بهتری پیدا میکنند. بنابراین بهتر است آناناس را در پیشخوان آشپزخانه بگذارید تا کاملا رسیده و آبدار شود و سپس آن را در عرض چند روز مصرف کنید.
۷- آووکادو
قرار دادن آووکادو در یخچال موجب از دست رفتن طعم و بافت آن میشود. بهتر است این میوه را در بیرون از یخچال و روی پیشخوان نگهداری کنید و اگر دوست دارید آن را خنک میل کنید، تنها ۳۰ دقیقه قبل از مصرف آن را در یخچال بگذارید و بعد مصرف کنید. در صورتی که آووکادو به خوبی رسیده یا خرد شده است، حتما آن را در یخچال قرار دهید تا خراب نشود.
۸- هلو
هلو تا زمانی که نرسیده است، بافت سفتی دارد و مزه آن چندان جالب نیست. برای این که هلو به خوبی برسد و نرم شود، میتوانید برای چند روز آن را در فضای بیرون از یخچال قرار دهید و سپس مصرف کنید. فراموش نکنید که قرار دادن هلوی نرسیده در یخچال، مانع رسیدن میوه میشود. برای نگهداری هلوی رسیده میتوانید آن را در یخچال قرار دهید و ظرف چند روز مصرف کنید.
در این مقاله به ۸ میوه که نباید در یخچال نگهداری شوند، اشاره شد. به خاطر داشته باشید که اگر میوه به خوبی رسیده و نرم باشد، بهتر است آن را در یخچال قرار دهید و در کوتاهترین زمان مصرف کنید. بعد از خرد کردن همه میوهها نیز باید آنها را در ظروف در بسته یا کیسه پلاستیکی قرار دهید و در یخچال بگذارید.
منبع: عصر ایران
![]()
کمبود B۱۲ میتواند منجر به عوارض عصبی از جمله سردرد شود.
به گزارش بهداشت نیوز، کمبود B۱۲ میتواند منجر به عوارض عصبی از جمله سردرد شود. در واقع سردرد یکی از شایعترین علائم گزارش شده مربوط به کمبود B۱۲ در بزرگسالان و کودکان است. برخی از مطالعات نشان دادهاند که تجربه انواع خاصی از سردردها، به احتمال زیاد با سطح پایین B۱۲ در ارتباط است.
بر اساس یک مطالعه در سال ۲۰۱۹ با ۱۴۰ نفر شرکت کننده که نیمی از آنها تجربه میگرن را داشتند، سطح B۱۲ خون در شرکتکنندگان مبتلا به میگرن در مقایسه با شرکتکنندگانی که سابقه میگرن نداشتند، به طور قابلتوجهی کمتر بود.
این مطالعه همچنین نشان داد: افرادی که بالاترین سطح B۱۲ را داشتند در مقایسه با شرکتکنندگانی که سطح B۱۲ آنها در پایینترین میزان ممکن بود، ۸۰ درصد کمتر در معرض ابتلا به میگرن بودند.
تحقیقات در این زمینه که آیا درمان با B۱۲ علائم سردرد میگرنی را بهبود خواهد بخشید، همچنان ادامه دارد.
♦️نامزدهای انصرافی در انتخابات_۱۴۰۳ ریاست جمهوری شرعا و قانونا باید خسارت بیت المال را بپردازند
روزنامه اطلاعات نوشت:
انصراف هر یک از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ( از هر جناح وبا هر گرایش سیاسی) اگر پس از استفاده از امکانات صدا و سیما انجام شود به لحاظ فقهی و قواعد حقوق خصوصی و نیز بر اساس قواعد حقوق عمومی موجب ضمان و مسئولیت مدنی آنها شده و جبران خسارت وارده به بیت المال ضروری است.
در همین راستا به قانونگذار نیز توصیه میشود برای شفافیتِ قوانین و جلوگیری از سوء استفاده های مشابه، قانون مزبور را - برای هفتمین بار- به گونهای اصلاح کند که اولاً هر یک از مفاهیم واصطلاحات "کاندیدا"،" داوطلب" و" نامزد"در این قانون به صورت دقیق تعریف شوند .
ثانیا اجازه انصراف افراد، محدود به "دوره داوطلبی" آنها باشد و در" دوره نامزدی" و خصوصاً به محض استفاده از امکانات عمومی و صدا و سیما انصراف آنها منوط به تعیین ترتیباتی برای جبران خسارت وارده به بیت المال باشد وثالثا برخی محرومیتها از حقوق اجتماعی برای منصرفین پیش بینی شود تا شاهد فساد و تضییع بیت المال نباشیم
🗳 انتخابات به مرحلهٔ دوم رفت
کل آرای شمارششده: ۲۴.۵۳۵.۱۸۵ رأی
🔹مسعود پزشکیان: ۱۰.۴۱۵.۱۹۱ رأی
🔸سعید جلیلی: ۹.۴۷۳.۲۹۸ رأی
🔹محمدباقر قالیباف: ۳.۳۸۳.۳۴۰ رأی
🔸مصطفی پورمحمدی: ۲۰۶.۳۹۷ رأی
🔸میزان مشارکت: حدود ۴۰ درصد
![]()
شادگان ابتکار /نتایج موج چهارم نظرسنجی موسسه افکار سنجی ملت، وابسته به مرکز پژوهشهای مجلس درخصوص مشارکت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، امروز 6 تیرماه منتشر شد.
در میان افرادی که قطعاً یا احتمالاً در انتخابات پیشرو شرکت خواهند کرد، در پاسخ به سؤال «از بین نامزدهای انتخابات، شما به کدامیک رأی خواهید داد؟» ، مسعود پزشکیان با داشتن ۲۳/۵ درصد از آراء پیشتاز است.
پس از او، محمدباقر قالیباف با ۱۶/۹ درصد و سعید جلیلی با ۱۶/۳ درصد در رتبههای دوم و سوم قرار دارند. انتخاب ۳/۲ درصد از این پاسخگویان نیز سیدامیرحسین قاضیزاده هاشمی، ۱/۲ درصد علیرضا زاکانی و ۰/۵ درصد مصطفی پورمحمدی بود.
۲۸/۵ درصد از این پاسخگویان نیز در انتخاب نامزد مدنظرشان مردد بودند. ۳ درصد نیز اعلام کردند که در این انتخابات رأی سفید یا باطله میدهند.

با اعلام فارس؛ در شرایطی که پرونده تخلف باشگاه مس رفسنجان در دادسرای استان کرمان و کمیته اخلاق، همچنان مفتوح است روز گذشته ابعاد جدیدی در پروندههای مربوط به فساد رو شد.
پس از اعترافهای خداداد افشاریان، رئیس سابق کمیته داوران و مطرح کردن نام شهاب زندی، مدیرعامل باشگاه شمس آذر او هم به دادسرای رفسنجان احضار شده است.
البته گفته می شود از آنجائیکه افشاریان در این دادسرا، زندی را هم در ماجراهای مربوط به فساد دارای نقش دانسته به همین دلیل او به کرمان احضار شده اما شنیده میشود مدیرعامل شمس آذر بلافاصله پس از حضور در رفسنجان بازداشت شده است.
به این ترتیب زندی باید به زودی پاسخگوی برخی اتهامات مربوط باشد که ارتباطی به مس رفسنجان هم ندارد♦️اعترافات افشاریان مدیرعامل شمس آذر را به دادسرا کشاند

بعد از مصرف شیر
شیر یکی از بهترین و مفیدترین مواد غذایی برای سلامت بدن است، رایجترین راه برای دلچسب کردن مصرف یک لیوان شیر، ترکیب شیر با شکلات، آجیل، ادویهجات یا گیاهان در روز بوده و ترکیب برخی مواد غذایی با شیر مناسب نیست. باید توجه کنید که شما نباید بعد از نوشیدن شیر بخورید، زیرا دچار مشکل گوارشی خواهید شد.
بعد از دویدن و ورزش شدید
ما الکترولیتهایی مانند پتاسیم و سدیم را از طریق عرق از دست میدهیم. اگر به شدت عرق کرده اید، باید آن مواد مغذی حیاتی را به شکلی صحیح جایگزین کنید که این مواد مغذی در آب موجود نیست.
اینجاست که شما بجای آب یا یک نوشیدنی ورزشی شیرین، باید از آب میوههای طبیعی که بهترین آنها آب نارگیل است استفاده کنید که به طور طبیعی سرشار از پتاسیم، منیزیم، سدیم و ویتامین C است.
وقتی ادرارتان شفاف است
ادرار بی رنگ گاهی به دلیل نوشیدن بیش از حد آب است، در حالی که گاهی اوقات میتواند نشان دهنده وجود مشکلی در کلیهها باشد. درمان ادرار بی رنگ و شفاف به علت اصلی ایجاد کننده آن بستگی دارد. اگر به طور منظم بیش از حد آب مینوشید، کاهش میزان آبی که مینوشید میتواند کمک کننده باشد.
در بین غذا خوردن حتی کم
آب خوردن بین غذا، موجب رقیق شدن اسید معده و آنزیمهای گوارشی لازم برای هضم پروتین ها، چربیها و کربوهیدراتها میشود. رقیق شدن اسید معده توانایی بوجود آوردن اختلالاتی در روند هضم و گوارش و کاهش مقدار جذب مواد غذایی میشود.
بعد از مصرف یک وعده غذایی سنگین
نوشیدن بیش از حد آب قبل یا در طول یک وعده غذایی سنگین میتواند منجر به ناراحتیهای گوارشی شود. گفته میشود نوشیدن آب بعد از وعدههای غذایی سنگین، ممکن است باعث احساس نفخ بیشتر و سنگینی یا حتی احساس تورم معده در شما ایجاد کند.
بعد از خوردن برخی میوهها
بعد از خوردن برخی میوه جات، چون هندوانه، خربزه، زردآلو، خیار، پرتقال، توت فرنگی و موز آب ننوشید، زیرا مصرف آب موجب فساد هضم در معده و ایجاد نفخ، گاز معده و درد شکمی میگردد
.: Weblog Themes By Pichak :.