نماینده منتخب قزوین: میگویند چرا انتقام سخت نمیگیرید؟ مردم در آرامش و تفریح به سفرهای نوروزی رفتند؛ این انتقام سخت نیست؟
شادگان ابتکار/خدا همه مریض ها رو شفا بده

🔴دارن هاردی، نویسنده و مربی موفقیت داستانی را نقل می کند به این مضمون که "در رشته کوه های آند، دو قبیله متخاصم وجود داشتند. روزی افراد قبیله ساکن در کوه به قبیله پایین کوه حمله کرده، اموال را به تاراج برده و همچنین یک کودک را با خود می برند.
🟢مشکل اینجا بود که مردم قبیله پایین کوه مسیرهای عبوری که کوه نشینان از آن استفاده می کردند را نمی شناختند و حتی نمی دانستند کجا باید آنها را پیدا کنند.
🔵بالاخره روز بعد با سازماندهی بهترین جنگجویان خود برای بازگرداندن کودک عازم کوه می شوند. مردان قوی هیکل پس از چند روز تلاش ناموفق، کم کم احساس ناامیدی و درماندگی کرده و تصمیم می گیرند به روستا برگردند.
🟤زمانی که آنها کوله پشتی های خود را بسته و آماده بازگشت شدند، دیدند مادر بچه از کوهی که آنها نمی توانستند از آن بالا بروند در حالی که بچه خود را به کمرش بسته دارد پایین می آید. نمی توانستند باور کنند که این آیا مادر کودک است... یکی از آنها به استقبالش رفت و گفت: با این که ما مردانی بسیار قوی و توانا هستیم، نتوانستیم از این کوه بالا برویم. تو چطور توانستی این کار را انجام دهی؟ مادر در چشمان مرد نگاه کرد و گفت: "چون این کودک شما نیست!"
🟠بنابراین مشکل از زمانی شروع می شود که بدون عبور از مرحله سخت چرایی و کشف انگیزه و دلیل، سریعا و مستقیما به مرحله چگونگی وارد می شویم، این در حالی است که اگر ابتدا چرایی انجام یک کار حل شود و به آن پاسخ درست داده شود؛ چگونگی انجام آن متعاقبا و به آسانی حل خواهد شد و هر چه پاسخ به چرایی؛ والاتر، ارزشمند تر و حیاتی تر باشد، چگونگی؛ آسان تر و ممکن تر خواهد بود!
🟡پس وقتی فیلیپ سیدنی گفت:
Either I will find a way or I will make one!
یا راهی خواهم یافت و یا راهی خواهم ساخت،
یقینا از مرحله سخت چرایی و پاسخ به اینکه چرا آن کار را می خواهد انجام دهد عبور کرده و در مرحله آسان تر یعنی چگونگی انجام آن کار بوده است!
🟣البته دلیل سخت بودن کشف چرایی و عبور از این مرحله؛ سخت بودن فکر کردن است که به قول جرج برنارد شاو؛ نمایش نامه نویس مشهور ایرلندی دو درصد از مردم واقعا فکر می کنند، سه درصد فکر می کنند که فکر می کنند و نود و پنج درصد آنها ترجیح می دهند بمیرند تا فکر کنند! همان دو درصدی که برای انجام هر کاری و یا در مقابل انجام شدن کارها در جوامع، یک علامت سوال بزرگ سوال؟ گذاشته اند و تمامی اختراعات، پیشرفت ها و تحولات بشری مدیون پرداختن آنها به "چرا"هاست!
⚫کسی که در زندگیش "چرایی" برای انجام دادن کاری دارد، می تواند از پس هر "چگونگی" برآید!👤نیچه
🖊️امیرعباس زینت بخش

شیخ محمود الحسنات:
«اگر بیش از ۳۰ هزار شهید و ۷۰ هزار مجروح و ۲ میلیون آواره نتوانستند امت اسلام را بیدار کنند، حرفهای من چه میتواند بکند؟!
نماز را اقامه کنید»
پن: حسنات امام جمعه اهل سنت یکی از شهرهای ترکیه بوده و فعال رسانهای نیز است.

شادگان ابتکار/به نقل از طلوع جنوب، (عَيّد يا اسعَيّد) شعاری که اینروزها در جاهای مختلف بازار شهر شادگان شنیده میشود، بازار عید در شادگان در دهه سوم ماه مبارک رمضان به دلیل نزدیک شدن به عید سعید فطر، حال و هوای بسیار جذابی دارد.
بازار شهر شادگان به صورت سنتی و هر سال در خیابان امامخمینی(ره) (خیابان اصلی شهر) برگزار میشود.
دستفروشان در اواسط ماه مبارک رمضان به صورت دستی و با اسپره رنگ، مکان مورد نظر جهت فروش محصولات خود را مشخص میکنند، تعامل و رعایت فاصله با سایر فروشندگان از جمله موارد جالب و شایستهای است که میتوان به آن اشاره کرد.
این بازار به دلیل تنوع در ارائه محصولات و همچنین به دلیل سنتی بودن، میزبان مشتریان زیادی از شهرهای همجوار نیز میباشد و در شبهای آخر ماه مبارک رمضان به حدی جمعیت در بازار زیاد میشود که میتوان آن را جزء شلوغترین بازارهای کشور در شب عید فطر دانست.
در بازار شادگان فروشندگان با پخش آهنگهای سنتی مربوط به عید فطر و همچنین با شعارهای( الحگ العید جایک) ، ( عَيّد یا اِسعَیّد) و یا با برگزاری رسم سنتی یزله که از مراسم معروف مردم عرب جنوب خوزستان است، جو خاصی به این بازار میبخشند.
در این بازار محصولات مخصوص عید سعید فطر مانند آجیل، کلیچه(کلوچه محلی)، عیش اصفر، دله و فنجان و پوشاک عید عرضه میشود.
بنابر بررسیهای میدانی خبرنگار ما، قیمت هر یک کیلو آجیل در بازار عید شادگان از ١۵۰ تا ۶۵۰ هزار تومان میباشد.
عید فطر یکی از بزرگترین اعیاد مشترک بین مذاهب اسلامی است که پس از یک ماه روزه داری و عبادت حضرت حق با اعمال و آداب خاصی گرامی داشته میشود.

1⃣:آیا معتقد به پاسخ دندان شکن به اسرائیل در قبال حمله به کنسولکری ایران هستی؟
✅بله قطعا... این پاسخ نه تنها باید دندانشکن باشد بلکه باید درس عبرتی برای همگان گردد و تبدیل به ضرب المثل شود!
2⃣:آیا با آغاز جنگ با اسرائیل موافقی؟
✅از جنگ با اسرائیلیها نمیترسیم و عاشق مبارزه با رژیم حرامزاده هستیم، اما جنگ آخرین گزینهی ما و اولین گزینهی صهیونیستهاست، آنها بدون مداخلهی ایران در حال کشیدن نفسهای آخر خود هستند، اما اگر مجبور به جنگ شدیم جنگجو تر از ایرانیان نسبت به سفاکان اسرائیلی پیدا نخواهید کرد!
3⃣:آیا پاسخ پشیمان کنندهی ما در قبال حمله به کنسولکری باید حتما مستقیما توسط ایران باشد؟
✅میتواند باشد،میتواند نباشد! این بر عهدهی خبرگان نظامی است که از زوایای پنهان مسئله آگاهند اما اگر به طور مثال انصار الله در روزهای آتی بخشی از اسرائیل را شخم زد، مطمئن باشید دنیا این اتفاق را پاسخ ایران ثبت خواهد کرد نه حرکت مستقلانهی انصارالله یمن! ما، حزب الله، انصارالله، حماس و... هر کدام عضوی از جبههی مقاومت هستیم و چه ما بزنیم چه متحدان ما بزنند هدف از پاسخ دندانشکن به رژیم صهیونیستی محقق خواهد شد!
👈فراموش نکنیم هدف نابودی کامل اسرائیل با کمترین هزینه است نه اتخاذ تصمیمهای هیجانی و تکبعدی!
👈اگر میخواهید این نگاه را متهم به انفعال و وادادگی کنید، یک بار دیگه سوال و جواب اول را مرور کنید!
برخورد_قاطع
✍میلاد خورسندی

حرمت پدر واجب است !
امام علی(ع) همیشه برای ما عزیز است.
همانطور که میلاد امیرالمومنین را جشن گرفته و بنام روز پدر گرامی میداریم، حفظ حرمت شهادتش نیز لازم است.
او پدر شیعه است....
۱۳ فروردین، سالروز شهادت مولاست .
من ندیدم کسی سالروز وفات پدرش به گردش و طبیعت و تفریح برود، آنهم پدری بالاتر از تمام مخلوقات!
بالاخره تفریح رفتن، بگو بخند و شادی هم دارد، شاید آنروز اطراف شما توسط دیگران، روزه خواری و پایکوبی و... هم بشود،
شاید دلتان به درد بیاید...
شاید دل حضرت زهرا (س) بشکند...
بیاییم یک امسال را به احترام و عشق مولا،
رفتن به دامان طبیعت را بندازیم بعد از ماه مبارک رمضان و به حرمت نان و نمکش، روز ۱۳ را از تفریح و بگو بخند اجتناب کنیم...
این یکروز میگذرد و تمام میشود
اما ما تا قیامت با این پدر کار داریم...
کاش رویمان بشود یاعلی بگوییم....
شادگان ابتکار/دادستان دلفان:دکتر پرستو بخشی، متخصص قلب و عروق بود که خبر درگذشت او در بیمارستان دلفان ۴ فروردین منتشر شد.
🔹پرونده اولیه مطابق موازین قانونی و بهعلت عدم اعلام نظریۀ پزشکی قانونی با عنوان مرگ مشکوک در شعبۀ بازرسی این شهرستان برای فوت دکتر بخشی تشکیل شد.
🔹هیچگونه مورد جنایی در محل کشف جسد دکتر بخشی یافت نشدهاست، اما شواهدی مبنیبر خودکشی این پزشک وجود دارد.
🔹پروندۀ فوت دکتر بخشی به پزشکی قانونی لرستان ارسال شدهو نتیجۀ بررسی علت فوت این پزشک طی چند روز دیگر اعلام میشود.
🔹دکتر بخشی بهدلیل فوت پدرومادر و برخی مشکلات به وزارت بهداشت برای انتقال طرح پزشکی از لرستان به تهران مراجعه کرده اما موفق به تغییر محل طرح خود نشدهاست.
🔹طبق بررسیهای قضائی وی فاقد هرگونه مشکلی در دلفان بوده و حتی رضایت خود از مردم و کادر درمان این شهرستان را نیز با نزدیکانش مطرح کردهاست.
🔹هیچگونه پیام تهدیدآمیزی از تلفن همراه دکتر بخشی در بررسی قضائی مشاهده نشدهاست و فقط جلد چند قرص در اتاق طبابت پیدا شده است.
.: Weblog Themes By Pichak :.
