درباره وب

«ما باید امروز، به سمت تغییر خودمان، به سوی الگوهایی که اسلام معیّن کرده است، پیش برویم باید خودمان را اصلاح کنیم، اخلاق خودمان را درست کنیم، خودمان را از لحاظ باطن، به خدا نزدیک کنیم. به عنوان یک فرد، مجاهدت شخصی بکنیم. آیات خدا را به دل خودمان بخوانیم و دل را به خدا نزدیک کنیم. این وظیفه ماست. مقام معظم رهبری
لینک دوستان
جستجوی وب

171610132384448800

171610278531787400

روز ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ که اسمت رو می‌نوشتم روی برگه‌ی رأی‌م، هرگز تصور نمی‌کردم دارم حروف اسم یک #شهید رو با قلمم روی برگه‌ی رأى ثبت می‌کنم.

خدا رو شکر که قلمم مزین شد به اسم شهیدت

خدا رو شکر که با افتخار ازت حمایت کردم

خدا رو شکر که شرمنده‌ت نیستم در همین حد

قلبا خدا رو شاکرم که حتی لحظه ای و آنی به خدمتگزار بودن تو به این مملکت و جهان اسلام شک نکردم !



تاريخ : دوشنبه سی و یکم اردیبهشت ۱۴۰۳ | 14:16 | نویسنده : |

مسواک خوب

پروین باستانی، رییس گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:

برای نگهداری باید سر مسواک مستقیم و رو به بالا باشد.

هر زمان که موهای مسواک از هم باز شد و یا شکل اولیه آن تغییر کرد، باید آن را تعویض کنید.

معمولاً هر سه تا چهار ماه باید مسواک عوض شود.

بعد از ابتلاء به بیماری‌های عفونی مانند آنفلوانزا بهتر است مسواک را عوض کرد و پس از بهبود، از مسواک جدید استفاده شود./ مهر

@khabar_iran1



تاريخ : یکشنبه سی ام اردیبهشت ۱۴۰۳ | 7:11 | نویسنده : |

افشای حقایقی تازه درباره فساد در فوتبال ایران!

در چند روز گذشته پرونده فساد بزرگ و گسترده در فوتبال ایران در دستور کار برخورد جدی نهادهای نظارتی قرار گرفته که در مرحله اول آن مشخص شد چند تیم لیگ برتری و لیگ یکی به همراه چند تن از مسئول فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و عده‌ای از اصحاب رسانه در آن دست داشتند.

ارتباط این فساد بزرگ با مجموعه فدراسیون فوتبال و دیگر باشگاه‌ها غیر قابل انکار است و اینکه فکر کنیم این فساد فقط مربوط به یک باشگاه و آنهم یک نوبت باشد، بسیار کوته فکری است. مطمئنا وقتی بررسی بیشتر شود، پای افراد دیگری نیز به این پرونده باز خواهد شد.

تا الان چند کمیته فدراسیون فوتبال مثل کمیته داوران و البته کمیته‌های سازمان لیگ در این فساد گسترده دست داشته‌اند.

سوال اینجاست که مسئولان درجه یک فعلی فدراسیون چقدر در این پرونده نقش داشته‌اند و بعد از مشخص شدن پاسخ این سؤال، انتظار فوری آن است که با همه افراد دخیل در ادوار مختلف برخورد قاطع شده و اگر حقی از فرد، تیم یا مجموعه‌ای ضایع شده، تا سر حد امکان جبران شود.

البته اخبار خوبی هم در این حوزه به گوش می‌رسد. ابعاد گوناگون فساد در فوتبال و ورزش در دست بررسی است و نشان می‌دهد عزم جدی برای مبارزه با اژدهای هفت سر فساد در فوتبال وجود دارد/برنا

@AkhbareFori



تاريخ : شنبه بیست و نهم اردیبهشت ۱۴۰۳ | 19:46 | نویسنده : |

عکسی از جلسه امروز بیت رهبری که پربازدید شد

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به تصویب تعطیلی روز شنبه در جلسه امروز مجلس گفت: سه مرجع تقلید و همچنین دفتر رهبر انقلاب با تعطیلی شنبه‌ها مشکلی نداشتند، این مسئله به معنای آن است که این مصوبه از نظر شرعی مشکل ندارد.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌



تاريخ : جمعه بیست و هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ | 23:23 | نویسنده : |



screenshot_۲۰۲۴۰۵۱۴_۲۲۱۸۰۸_chrome_cfi6.jpg

در شادگان ، اگر روزی از روزها به شفاخانه مسافری، تصویر چهره های پریشان و کرامت بر باد رفته ی مردمان از سوء تعامل پزشکان و پرستاران و نبود امکانات ، آن چنان تو را غرق بهت و بغض و ناباوری می کند که ممکن است لحظاتی ناخودآگاه کنترل ذهن خود را از دست بدهی و برای همدردی و همبستگی با مقام انسانیت بر این مشهد و منظر فجیع ، دو دستی بر سر بکوبی و چون مصیبت زدگان ، بی هیچ کلمه و حرفی یا همچون موصلیان تسلیم شوی یا همچون امرلی مقاومت کنی! یا در امواج سرکش عصیان و بی ادبی آنان که ادعای خدایی در سواد و فرهنگ می کنند فقط با چشمان غرق در اشک بنشینی و به اشارات یاری خواه انگشتان بی رمق و مایوس هم چون مستضعفان به روی زمین به تقدیر و نابودی قوم ظالمین چشم بدوزی و از اینکه نمی توانی این را از دل موج های رذالت و انحطاط اخلاقی بیرون بکشی و رمقی به آن دهی ، غمزده و بی اراده می شوی.

چهره های پریشان همچون زلزله زدگان بم تداعی جنگ ترموپیل افسانه ای در بیمارستان مخوف شهرستان شادگان تنوره می کشد. بخش های بیمارستان در هتک حرمت بشر بر هم می لغزند تباهی و ژولیدگی امتدادی مدرن به خود گرفته است.مرگ ، تمام رخ و پرهیبت روبه رویت می ایستد و با وقاحت و دریده گی در چشمان متحیرت خیره می شود. مغزها و قلب ها در نبود دستگاه های ام آر ای و کاردیو گراف له له مدوام هم چون دشت های عطش زده ، امیدها و آرمان هایت را له می کند و هم چون بیچارگان کومور سردرگم از خودت می پرسی چرا بیمارستان که در شیراز و اصفهان به انسانها لبخند می زند و مادرانه و با ملاطفت در دامان خود انسان ها را می پرورد لیکن در این جا این قدر خشک و آتشین و بی اخلاق است!؟

از خودت می پرسی نکند نفرین قوم لوط و قوم سبا ما را گرفته و و چنین تاوان بی انسانیتی خود می دهیم یا روز محشر فرا رسیده و این شهر بی در و پیکر ، قسمتی از آن دوزخ موصوف در آموزه های دینی مان باشد ؟

در شفاخانه شادگان اگر روزی از روزها مسافری، از واقعیات و منشور اخلاقی ملصق بر دیوارها دل بکن و به خیالت سلاخ خانه ی کورت ونه گات شبیه سازی کن که و به ناگزیر جهنم و جغرافیا را تداعی کن تا شاید سُرب سراب در حلقوم لحظه هایت ریخته نشود .

در شادگان اگر روزی از روزها به شفاخانه مسافری ،دشت های اورشلیم در جنگ های دو قرن مسلمانان و صلیبی ها را در ذهن خود تداعی کن که خودسر بر دوش خود سنگینی هر آن جه غم در جهان هست بر دوش می کشی و شاکیانه و تظلم خواه ، رد تازیانه حکایت تقدیر و فقر اصطناعی را بر تن رنجور خود نشانت می دهند.

آن جاست که باید آه رودهای بی رمق و نخل های سر بریده را باتمام وجود به اعماق دلت فرو ببری و برنامه ی پایان تو شبه برنامه ریزی شده تلقی کنی بله گوش بسپار به آنان که اشعار ابوذیه شاعر مشهور دورق ملافاضل سکرانی ، با مزامیر شیون ، حرمان و حسرت را زمزمه کن. این جا پایتخت لا ابالی و حرمت شکنی اشرف المخلوقات است و پارلمان پریشانی این دیار در اجلاسی فوق العاده رویای ِ تباه گندم زارها و جالیزها و تالاب ها را مرور می کند.

اما عملا در جزیره ای از محرومیت و اجحاف باشی و بیچارگی بر داربست نگاهت شکوفه کند و گرد و غبار ، سُرمه سرمدی چشمان مردمانت گردد؟ مگر ممکن است شهره به “نفت ” باشی و نام آور به “نیشکر ” و “نخل” ولی جز خاک و خاشاک و خسران از مزارع بلاخورده و بایرت برداشت نشود؟

آیا می توان تمام این اتفاقات را فقط تحریم های اقتصادی کشور منتسب کرد؟ جواب این سوال قطعا منفی ست.هر چند که تحریم های اقتصادی امری قابل درک و فهم است و ممکن است گریبان هر منطقه ای را بگیرد و نمی توان کسی را در این زمینه مقصر دانست اما در دورانی که خیلی از شهرها از مساله تحریم عبور نموده و سهم سلامت و آموزش و عمران را مدیریت می کنند چگونه در شادگان بعد از گذشت ۴۵ سال از انقلاب مسئولین نا مسئول این دیار گرفتار بدبختی و حرمان است

متاسفانه در هیچ دوره ای از دوره های مجالس شورای اسلامی چنین مساله بزرگی موضع اهتمام نبوده است و نمایندگان شادگان نتوانستند از جایگاه پرقدرت خود و از بُعد نظارتی و تقنینی مجلس برای اثرگذاری روی این نسل کشی آشکار استفاده کنند.

متاسفانه حتی در دوران مجلس بی سواد و ظهور وندالیسم احمدی نژادی که فرصت مناسبی بود تا لا اقل از ماده ی ۱۲۰ شرکت های نفت برای تجهیز بیمارستان استفاده نشد و هزینه های اجتماعی شرکت های نفت برای پایتخت نشینان هزینه شود و نصیب این مردمان همان فلرهای بانی الودگی و افزایش گرمای ملتهب شادگان و خوزستان !

صالح البوغبیش



تاريخ : سه شنبه بیست و پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳ | 22:19 | نویسنده : |

شادگان ابتکار/اخیرا در صحنه یک تئاتر در پایتخت به قوم شریف ، ولایت مدار و فداکار برای وطن توهینی غیر قابل گذشت شد که البته با ورود فوری و مسئولانه متولیان کشور تذکرات لازم به این لوده باز داده شد.

اما این حادثه را وقتی در کنار فیلم سرزمین مادری که در آن توهین به قوم لر بختیاری شده بود قرار می دهیم به یک بی محتوایی ، عدم شناخت و بیسوادی برخی از مدعیان هنر و فرهنگ در پایتخت می رسیم که گاها تولیدات بی محتوا را هنر تصور می کنند.

اما بدیهی است که اقدامات یک لوده باز نه آسیبی به هویت و فرهنگ اقوام ایران و قوم شریف عرب می زند و نه هنر است.

محمد اردشیر



تاريخ : شنبه بیست و دوم اردیبهشت ۱۴۰۳ | 10:10 | نویسنده : |

۲ کارگر بر اثر سقوط از ارتفاع در شرکت فولاد شادگان جان سپردند

شرکت فولاد شادگان یکی از موارد خدماتی آن که امور چاپی و تبلیغاتی خود که باید در شادگان که چاپخانه های متعدد و کانون تبلیغاتی وجود دارد انجام دهد متاسفانه چاپ و حتی تبلیغات خود را در اهواز هزینه صورت می کنند، بماند که دیگر خریدهای شرکت و خدماتی که باید از بازار شادگان صورت بگیرد.

تنها دلیل آن جز وجود مدیران غیربومی در روابط عمومی این شرکت نمی تواند باشد و این عقب ماندگی اقتصادی ، رفاهی ، فرهنگی و سیاسی در شادگان وجود همچین مدیران غیربومی است که نسبت به شادگان و مردم شادگان هیچ احساسی ندارند.

🔰به کانال خبری صبح دورق در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

🌐 https://takl.ink/sobheduraq/



تاريخ : پنجشنبه بیستم اردیبهشت ۱۴۰۳ | 16:0 | نویسنده : |

ساعت کار نانوایی‌‎های شادگان تغییر می‌کند

ترفند جدید نانوایها برای دور قانون فروش نان از طریق کارتخوان های هوشمند عرضه نان

در اداره ارشاد یک آقای با یک دستگاه هوشمند عرضه نان استاده که بلیط های سالن گرفته و به کسانی که بلیط می خواهند با همان دستگاه کارت می کشید و بلیط می فروخت آن زمان بلیط ۳۰ هزارتومان معادل ۴۵ قرص نان بود یعنی بجای فروش نان بلیط می داد و در دستگاه آن فروش نان حساب می شد با این حساب هرچقدر بلیط ۳۰ هزار تومانی معادل ۴۵ قرص نان می فروخت آرد اضافی برای آن می ماند و راحت می توانست هم قانون دور بزند و هم آرد بفروشد حساب کنید اگر شبانه ۱۰۰ بلیط ۳۰ هزار تومانی معادل ۴۵ قرص نان بفروشد چند کیسه آرد می شود که متاسفانه مردم به آن نانوانی مرجعه می کنند و اعلام می کنند که نان تمام شده این موردی که بنده دیدم مطمئنن در دیگر جاها مثل پارکینگ موتور سیلکلت ها و خودروها زیاد دیده می شود



تاريخ : پنجشنبه بیستم اردیبهشت ۱۴۰۳ | 14:11 | نویسنده : |

کشف بیش از 1.5 تُن مواد غذایی غیر قابل مصرف در شادگان

سرپرست مرکز بهداشت شادگان از کشف و ضبط یک هزار و ۷۱۵ كيلوگرم انواع موادغذايیي فاسد و تاريخ مصرف گذشته توسط کارشناسان بهداشت محيط و بهداشت حرفه‌ای مرکز بهداشت این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، سید غالب موسوی امروز ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: کارشناسان بهداشت محيط و کارشناسان بهداشت حرفه ای این مرکز در راستای حفظ سلامت مردم و ارتقای سطح سلامت طی بازرسی مشترک از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی موفق به کشف این مقدار مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی شدند. ضمن اینکه پرونده این اصناف متخلف بهداشتی جهت سیر مراحل قانونی به مراجع مربوطه ارسال شد.

او گفت: مواد غذایی یاد شده شامل انواع لبنیات، نوشیدنی‌ها، مواد پروتئینی و سایر مواد غذایی غیر قابل مصرف انسانی و تاریخ مصرف گذشته بودند.

سرپرست مرکز بهداشت شادگان در پایان افزود: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی با سامانه ۱۹۰ تماس حاصل فرمایند.

انتهای پیام/



تاريخ : چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ | 14:20 | نویسنده : |

مجری پرحاشیه از صداوسیما کنار گذاشته شد!

سینما اعتماد: محمدرضا شهبازی مجری برنامه پاورقی، هفته پیش توئیت زشت و بی سابقه‌ای را در مقام مجری صداوسیما منتشر کرد

محمدرضا شهبازی، در پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشته بود؛ «اصلاح‌طلبی نطفه‌اش حرام است! اصولگرایی لقمه‌اش حرام است!» این توئیت با واکنش منفی کاربران زیادی مواجه شد. حالا چند روزی است او اجرای برنامه پاورقی را بر عهده ندارد. مشخص نیست از اجرا کنار گذاشته شده یا این عدم حضور دلیل دیگری دارد. کلام زشت این مجری پیش از این هم با انتقادات زیادی همراه بود.



تاريخ : سه شنبه هجدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ | 16:56 | نویسنده : |

با ۱ تکه پیاز / تا یک عمر از شر سوسک و مارمولک راحت شو !

موثرترین راه برای از بین بردن سوسک در خانه / با این روش ی عمر راحتی ، یک بار امتحان کن !

از بین بردن سوسک در خانه

بسیاری از مواد ضدعفونی کننده برای سوسک ها یا روش های پیشگیری که در بازار موجود می باشند حاوی مواد شیمیایی خطرناک هستند و بسیاری از شماها قطعا از آنها برای خلاص شدن از سوسک ها استفاده می کنید

روش های خانگی متعددی برای ازبین بردن سوسک ها بدون استفاده از مواد شیمیایی مضر وجود دارد که برای شما نمونه ای از کاربردی ترین روش از بین بردن سوسک در خانه را عنوان کردیم



تاريخ : شنبه هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ | 21:35 | نویسنده : |



img_20240422_181821_804_ut03.jpg

تنبیه وحشیانه و عجیب دانش‌آموزان تنبل در #هند 😳

تنبیه‌هاشونم تخیلی هست 👳



تاريخ : دوشنبه سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ | 18:22 | نویسنده : |